وکیل تجاری - وکیل تجارت بین المللی - وکیل قراردادهای بین المللی - وکیل بین المللی در امور تجارت بین المللی

تشریفات گمرکی در تجارت بین المللی

با درود- تشریفات گمرکی در تجارت بین المللی و امور گمرکی جزیی از منابع تجارت بین المللی است. تشریفات گمرکی متاثر از مقررات داخلی کشور ها است. تقریبا در تمامی کشور های دنیا تشریفات گمرکی و امور گمرکی وجود دارد و تلاشهای فراوانی نیز برای یکسان شدن این رویه ها و مقررات در سطح بین المللی صورت پذیرفته است.

به هر روی، تشریفات گمرکی در تجارت بین المللی نقش مهمی ایفا می کند. اگر چه خاص امور بازرگانی است و کمتر مسائل جزیی آن در حقوق تجارت بین المللی بحث می شود، اما چون وکیل تجارت بین المللی و مشاوران تجارت بین المللی بایست نسبت به اجرای قرارداد نیز پیش بینی های لازم را داشته باشند، لذا لازم می دانیم گاهی سئوالات در این زمینه هم پاسخ داده شود.

در تجارت بین المللی ، بیش از آنکه کلیات مورد بحث واقع گردد، این امور عملی و کاربردی تجارت بین الملل است که این بخش از علم حقوق را پیش می برد. از این روی با پرسش و پاسخس که در وب سایت حقوقی تجارت بین المللی امیر آذرباد صورت پذیرفته است ادامه می دهیم.

 در قراردادشان از شرکت ترکیه ای تمامی هزینه ها تا رساندن کالا به تهران را طرف ترکی در قراداد پذیرفته است.پس از ارسال کالا ها اجناس چند ماه است که در گمرک مانده است،اگر هزینه ها زیاد شود مبلغ اضافه را چه کسی باید بپردازد؟

با سلام؛

هم وطن محترم؛

در برخی از کالاها بعضا تاخیر در ترخیص اتفاق می افتد و این طبیعی است، اما در خصوص قراردادتان عرض می گردد چنانچه حقوق ورودی افزایش یابد به کالای شما تعلق نخواهد گرفت چرا که براساس تبصره ۱ ماده ۶ قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰/۸/۲۲:افزایش حقوق ورودی شامل کالای موجود در اماکن گمرکی نیست و از آنجاییکه طبق بند ت از ماده ۱ از همین قانون انبار ها داخل در اماکن گمرکی هستند از این بابت نگرانی نداشته باشید

البته در هرحال چونکه هزینه های گمرگی در قرارداد خرید شما بر عهده فروشنده است افزایش نیز بر عهده وی خواهد بود چرا که ریسک تقبل هزینه ها را پذیرفته است.این نکته را نیز باید مدنظر قرارداد که در زمینه اجرای قرارداد بین المللی می بایست حسن نیت وجود داشته باشد، لذا تمامی اموری که منجر به کاهش خسارات و هزینه ها است می بایست از طرف شما نیز انجام گیرد.

امیر آذرباد وکیل قراردادها و دعاوی تجاری بین المللی

www.lawoffices.ir

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *