وکیل تجاری

وکیل تجاری

با سلام- خدمات حقوقی که از یک وکیل تجاری انتظار داریم ، طیف وسیعی از خدمات حقوقی بین المللی است. علاوه بر تنظیم قرارداد بین المللی ، یک وکیل تجاری می تواند مخاطب مشاوره تجارت بین المللی نیز واقع گردد. در این نوشتار ، این نقش وکیل تجاری را در حوزه موضوعات حقوقی پرداخت های بین المللی توضیح دهیم.

 

وکیل تجاری و مشاوره تجاری 

برای شناخت خدمات یک وکیل بازرگانی ، می بایست ابتدا بدانیم معاملات تجاری چیست؟ قانون تجارت ایران ، به عنوان قانون مادر در حقوق تجارت، معاملات تجاری را تعریف نموده است. در ماده ۲ از این قانون، ۱۰ مورد به عنوان معاملات تجاری مشخص شده است. از خرید یا تحصیل هر نوع مال منقول به قصد فروش یا اجاره تا کشتی سازی و خرید و فروش کشتی و کشتیرانی و غیره.

همچنین در ماده ۳ از این قانون، کلیه معاملات بین تجار و کسبه و صرافان و بانکها، کلیه معاملاتی که تاجر با غیر تاجر برای حوائج تجاری خود می نماید، کلیه معاملاتی که اجزا یا خدمه یا شاگرد تاجر برای امور تجارتی ارباب خود می نماید و کلیه معاملات شرکتهای تجاری را نیز تجاری قلمداد نموده است.

بنابر این برای امور حقوقی راجع به موضوعات فوق ، یک وکیل امو تجاری اقدام به ارائه خدمات حقوقی می نماید.

 

نقش وکیل تجاری برای تنظیم معامله بین المللی

تنظیم قراردادهای تجاری امری تخصصی است و به نظر می رسد کسب مشورت از یک وکیل قراردادهای بین المللی مفید باشد، تا قرارداد بین المللی تنظیمی در عین اینکه دارای پوشش ریسک برای طرفین است، زوایای حقوق و تعهدات طرفین را را به صورت روشن تصریح کند.

آنچه در نحوه نگارش قرارداد بین المللی مهم است اینکه قراردا به نحوی تنظیم گردد که ریسکهای قراردادی دیده شود و ضمانت اجرای متناسب با آنها در قرارداد پیش بینی شود.

 

نقش وکیل تجاری در کسب و کارها

یک کسب و کار تجاری از زمان تشکیل و شکل گیری خود تا زمان راه اندازی و حتی انحلال و خاتمه به نحوی با مسائل حقوق تجاری سر و کار دارد.

تاسیس یک شرکت تجاری ، فعالیتهای تجاری یک بنگاه اقتصادی ، اموال مالکیت صنعتی بنگاه تجاری مشتمل بر اختراع ، علامت تجاری ، طرح های صنعتی بنگاه اقتصادی ، جلوگیری از نقض حقوق بنگاه تجاری ، به کارگیری نیروی کا برای شرکت ، ایجاد روابط تجاری و قراردادی شرکت در داخل و یا خارج از شرکت، دفاع از حقوق شرکت تجاری در مراجع قضایی و داوری  همه و همه نیاز به حضور وکیل تجاری دارد.

 

مقالات مرتبط :

امیر آذرباد وکیل قراردادها و دعاوی تجاری بین المللی

www.lawoffices.ir

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *