نقش اینکوترمز در معاملات بین المللی

وکالت دعاوی شرکت بر علیه اشخاص ثالث

با سلام – شرکتهای تجاری بواسطه روابط تجاری و معاملاتی گسترده ای که دارند، نیاز دارند که برخی از حقوق خود را از طریق مراجع قضایی و یا داوری مطالبه نمایند، بنابر این؛ وکالت در اقامه دعاوی شرکت بر علیه اشخاص ثالث نیازی مبرم برای شرکت تجاری است.

  • اولین قدم در اقامه دعوی به وکالت از شرکت

شرکتهای تجاری اعمال و فعالیتهای خود را از طریق رکن اداره کننده شرکت به موقع اجرا می گذارند، مواد ۱۱۸، ۱۲۴، ۱۲۵ و دیگر مواد لایجه اصلاح قسمتی از قانون تجارت و فصول مربوطه به اختیارات و وظایف مدیران این موارد را به تفصیل بیان نموده است.

بنابراین، وکالت در اقامه دعاوی شرکت بر علیه اشخاص ثالث مستلزم اخذ وکالت از شرکت است که از ناحیه مدیران صورت می پذیرد. در این باره و برای دیدن موارد راجع به اعطاء وکالت در اقامه دعاوی شرکت بر علیه اشخاص ثالث می بایست به اساسنامه شرکت نیز مراجعه نمود.

هم به لحاظ تشخیص اشخاص دارای صلاحیت امضاء و هم به لحاظ اینکه حسب مورد مصوبه ای از هیئت مدیره برای وکالت در اقامه دعاوی شرکت بر علیه اشخاص ثالث ضروری باشد، می بایست موارد اساسنامه شرکت به دقت مورد مطالعه واقع گردد.

  • سندیت دفاتر تجاری شرکت

شرکتهای تجاری، نه تنها به موجب بند ۴ از ماده ۳ قانون تجارت کلیه معاملات آنها تجاری محسوب می گردد، بلکه در حدود ماده ۱۴ از همین قانون، در شرایطی سندیت دارند. در مورد سندیت دفاتر تجاری، در نوشته دیگری موارد سندیت دفاتر تجاری به تفصیل شرح داده می شود.

امیر آذرباد – وکیل امور شرکتهای تجاری

سایر مقالات:

 

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *