سرمایه گذاری در ایران Attorney at Law in Iran-Tehran Amir Azarbad

سرمایه گذاری در ایران توسط خود ایرانیان

  • سرمایه گذاری در ایران

با سلام، این نوشته به سرمایه گذاری در ایران توسط خود ایرانیان اختصاص داده شده است، خوشبختانه می بینیم حمایت از کالای ایرانی و خدمات ایرانیان با رغبت عمومی مواجه شده است، از سوی دیگر نیز ایرانیان ثابت کرده اند که می توانند در صورت وجود بستر های مناسب، خلاق عمل کنند و خود به کشور خود یاری رسانند. بنابر این برای سرمایه گذاری در ایران به نظر می رسد که می بایست اطلاعاتی در دست داشت.

اگر به قانون و آیین نامه قانون سرمایه گذاری خاری ایران بنگریم، و مقایسه ای با این چنین قوانینی در کشورهای دیگر داشته باشیم متوجه خواهیم بود که از بسیار ی از کشورهای جهان قانون مطلوب تری داریم. ما نیز به عنوان وکلای امور قراردادهای بین المللی در جهت لزوم خدمت به ایران و تجار ایرانی بر خود می دانیم در این زمینه خدمات حقوقی تخصصی ارائه نماییم.

این قانون سرمایه متعلق به ایرانیان خارج از کشور را همچون سرمایه یک خارجی مورد حمایت قرار می دهد. و یا اینکه فرضا برای شرکت ایرانی که سهامداران آن خارجی اند، حق داشتن مال غیر منقول قائل شده است.

به تجربه در زمینه تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی دریافته ام که در سرمایه گذاری عوامل متعددی و از جمله ملاحظات اجتماعی، مالیاتی، تجاری و غیره دخیل اند و اتباع کشورهای دیگر نیاز به مطالعات گسترده دارند.

اما ایرانیان مقیم خارج با این ملاحظات مانوس اند و بنابراین به راحتی می توانند به اظلاعات حقوقی و تجاری و اقتصادی دست یابند.

به لحاظ تسلط به زبان فارسی به منابع زیاد قوانین و مقررات داخلی دسترسی دارند و از این رو با توجه به اینکه بستر های متعدد فراهم است به نظر می رسد ایرانیان خارج از کشور می بایست با دیدی مثبت به سرمایه گذاری در ایران فکر کنند.

در ایران سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران می تواند در مورد سرمایه گذاری خارجی در ایران اطلاعات ارزشمندی به افراد بدهد. این سازمان همچنین همه گونه اطلاعاتی راجع به سرمایه گذاری در ایران ارائه می نمایند. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله سرمایه گذاری خارجی در ایران نیز مراجعه بفرمایید.

از طرف دیگر، چون در سرمایه گذاری ها معمولا یک شریک داخلی وجود دارد و روشن شدن روابط حقوقی  فی مابین نیازمند تنظیم قراردادهای مناسب است، امیر آذرباد وکیل امور قراردادها و تجارت بین المللی با افتخار خدمات مورد نیاز را ارائه خواهد نمود.

اضافه می نماید که در سرمایه گذاری چون حوزه های دیگر حقوقی همچون روابط کارگری و کارفرمایی، قوانین حمایت کننده از اختراعات، علائم تجاری و طرح های صنعت، حقوق شرکتهای تجاری(در صورتی که سرمایه گذاری در قالب یک شرکت تجاری آغاز و ادامه یابد) و امور دیگر نیز دخیل اند، می توانید نسبت به داشتن مشاوره های حقوقی مورد نیاز از این دست مطمئن باشید.

حوزه سرمایه گذاری خارجی اموری مدت دار و تخصصی است. قالب های قراردادی تجاری بین المللی و داخلی متعددی نیز در این حوزه قرار دارد.قراردادهای بین المللی در این حوزه پیچیده تر از قراردادهای ساده بین المللی همچون خرید و فروش و نماندگی ها دارد.

از سوی دیگر نیز، اقتضائاتی در هر قالب و ترتیب قراردادهای بین المللی وجود دارد، بنابر این نباید به صرف یک قرارداد مشارکت بسنده نمود.این نکته را نیز باید اضافه نمود، سرمایه گذاری خارجی در تمام کشور ها مورد حمایت است. اما اقتضائات و مجوزهایی نیز برای شمول حمایتهای قانونی وجود دارد که می بایست مد نظر قرارداد.

بنابر این نمی توان انتظار داشت که سرمایه ما مورد حمایت باشد، اما راه قانونی آن را طی نکرده باشیم. بنابر این توصیه می گردد، بدوا قانون سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه مربوطه را به دقت مطالعه فرمایید

باسپاس-

امیر آذرباد وکیل قراردادها و دعاوی تجاری بین المللی
www.lawoffices.ir

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *