پروفورما و لزوم ذکر مشخصات دقیق کالا

با سلام به خوانندگان محترم سایت؛

در خصوص مشخصات کالای خریداری شده به نظر نکاتی میرسد که لازم به ذکر است.

امروزه با توسعه تکنولوژی کشور ها و صنایع،کالاهای تجاری به شدت متنوع شده اند،امروزه دیگر تنها نمی توان به ظاهر یک کالا برای شناخت آن بسنده کرد،بسیار معمول است که برند های تجاری مختلف کالاهای خود را در کشورهای مختلف تولید می کنند و استانداردهای هر کشور نیز می تواند متفاوت از یکدیگر باشند.بنابر این صرف مشخصات ظاهری برای تشخیص یک کالا کافی نخواهد بود.

در حیطه تجارت بین المللی که خریدار و فروشنده بعضا مقیم دو قاره متفاوتند، لزوم تعیین دقیق کالا ضرورتی دو چندان دارد نوع،استاندارد های اجباری (خصوصا استانداردهای داخلی برای ورود و ترخیص کالا،کشور تولید کننده،حجم،کارکرد،کیفیت و بازدهی و سایر مشخصات فنی، تنها بخشی از جزئیات یک کالا هستند،مشخصات دقیق فنی کالا می بایست مورد توجه دقیق بازرگانان قرار گیرد.لذا به عنوان وکیلی که این خوزه را به عنوان کار حرفه ای پیش گرفته ام، به شدت به بازرگانان مخترم توصیه می کنم برای این امر حتما با شخص متخصص فنی در این خصوص در ارتباط مستقیم باشید.

این امر دارای آثار زیادی از لحاظ حقوقی است،فرضا اگر برای پرداخت وجه گشایش اعتبار شده باشد،بانک پرداخت کننده وجه ال سی چون از ورود به مشخصات و جزییات کالا ممنوع است،صرفا اسناد تسلیمی را با مشخصات کالا در شرایط اعتبار تخصیص یافته تطبیق می دهند و یا اینکه هر چه مشخصات فنی دقیق تر و کامل تر باشد امر بازرسی را سهل تر خواهد نمود.

مضافا بر اینکه ذکر دقیق مشخصات فنی کالا از فریب خوردن خریدار نیز تا حد زیادی جلوگیری می نماید. بنا براین این امر صرفا امر تجاری نبوده و کارشناسی خبره می تواند بسیار بسیار یاری دهنده باشد.به همین دلیل است که توصیه می نماییم برای بازدید ها حتما یک نفر کارشناس فنی به همراه کارشناس بازرگانی حضور داشته باشد.

امیر آذرباد وکیل قراردادها و دعاوی تجاری بین المللی

www.lawoffices.ir

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *