نقش اینکوترمز در معاملات بین المللی

شناخت موارد اجرایی در تنظیم قراردادهای بین المللی

با سلام – شناخت موارد اجرایی در تنظیم قراردادهای بین المللی یکی از موارد مهم و کاربردی در زمینه تنطیم قرارداد تجاری بین المللی است. تنظیم قراردادهای تجاری بین المللی علاه بر اینکه نیاز به شناخت کنوانسیون های بین المللی ، رویه های بین المللی داوری ، قواعد حقوقی قرادادی و سایر امور زیربنایی دانش حقوق تجارت بین المللی دارد، تصویر سازی برای امکان اجرای آن را نیز نباید نادیده انگاشت.

یک قرارداد بین المللی تجاری اساسا تنظیم می گردد تا اجرا گردد، بسیار دیده می شود که در جلسات مذاکرات بین المللی ، وکلای دو طرف موضعی متفاوت از موکلین خود دارند، چرا که وکلا ممکن است موضوعات را صرفا از جنبه حقوقی آن مدنظر داشته باشند. درست است که می بایست قرارداد بین المللی با درج شروط و مفاد روشن و قاطع، از استحکام زیادی برخوردار باشد ، اما نباید قراموش گردد که هنگام تنطیم قرارداد بین المللی تجاری  باید مد نظر داشت که مفاد آن می بایست به نحوی تحریر گردد که در عمل نیز بتواند با سهولت اجرا گردد.

به نظر می رسد هرچه بیشتر بتوانیم به موارد اجرایی در قرارداد بین المللی توجه نماییم بهتر می توانیم با درک این موارد قراردادی تنظیم نماییم که در عمل با سهولت بیشتری قابلیت اجرا داشته باشد.

از این روی ، شناخت موارد اجرایی در تنظیم قراردادهای بین المللی بسیار حائز اهمیت است. این موارد باید در چهارچوب مقررات قانونی و حقوقی تجارت بین المللی دیده شود.

با سپاس – امیر آذرباد

وکیل امور قراردادهای بین المللی

 

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *