نقش اینکوترمز در معاملات بین المللی

وکیل پایه یک دادگستری

با درود – در نوشتار وکیل پایه یک دادگستری ، خدمات حقوقی که یک وکیل دادگستری به جامعه ارائه می کند، و نقش هایی که یک وکیل در موضوعات حقوقی ایفاء می کند را ارائه میکنیم.

در ابتدا به طور مختصر ، خدمات حقوقی که یک وکیل پایه یک دادگستری ارائه می دهد را می توان در بخشهای متعددی دسته بندی نمود که به طور خلاصه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری

 

۱- اقدام وکیل پایه یک دادگستری نسبت به دفاع از دعاوی در مراجع قضایی

شاید یکی از شناخته شده ترین خدمات حقوقی که یک وکیل دادگستری ارائه می دهد، وکالت دعاوی در دادگستری باشد. عنوان وکیل دعاوی شاید از این جهت به ذهن نزدیکتر باشد. اشخاص حقیقی و حقوقی به انحاء مختلف بر سر مسائل متفاوتی با یکدیگر دچار اختلاف می شوند. اگر طرفین اختلاف نتوانند خودشان مشکل را برطرف کنند، به ناچار میبایست به مراجع قانونی مراجعه کنند.

مراجع قضایی و یا در مواردی که اختلاف قابل ارجاع به داوری بوده باشد، به مراجع داوری است. دعاوی مطروحه نیز مورد رسیدگی قرار میگیرد. دفاع از دعاوی اصحاب دعوی موضوعی فنی و تخصصی است و این جایی است که وکیل پایه یک دادگستری نقش ایفا میکند و وکالت دعاوی موکلینش را برعهده می گیرد  از حقوق آنها دفاع می نماید.

البته برای حل و فصل اختلافات تجاری و مدنی ، داوری نیز نقش مهمی ایفا می کند. اما برای ارجاع اختلافات به داوری توافق طرفین به حل و فصل اختلافشان از طریق داوری ضروری است. در مورد داوری می توانید به مطالب متعددی که در وب سایت قرارداده شده است ، از جمله : داوری اختلافات و دعاوی مراحعه بفرمایید.

 به هر ترتیب، وکیل پایه یک دادگستری از دعاوی موکلین خود در مراجع قضایی یا داوری دفاع می کند. وکیل دادگستری یا دعوایی را اقامه می کند، در دعاوی حقوقی ، دادخواست یا در مواردی درخواست ارائه و تقدیم می نماید و در دعاوی کیفری شکواییه تنظیم و تقدیم مراجع مربوطه می نماید و یا اینکه در دعوای حقوقی یا کیفری که علیه شخصی مطرح شده است به وکالت از وی دفاع می نماید. پرونده هایی که وکیل در آنها اقدام می نماید موارد متعددی را در بر می گیرد، پرونده هایی که در حال رسیدگی برای صدور رای و یا تصمیم دادگاهها یا مراجع است و یا پرونده هایی که برای اجرای آراء صادره مفتوح شده اند یا وموارد دیگر.

وکیل پایه یک دادگستری با تسلطی که نسبت به دانش حقوقی و قوانین و رویه قضایی دارد، وکالت دعاوی موکلین خود را در مراجع قضایی بر عهده می گیرد و از دعاوی آنها دفاع می نماید. بنابر این وکالت دعاوی یکی از مهمترین خدمات حقوقی وکیل پایه یک دادگستری است.

وکیل پایه یک دادگستری

 

۲- مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

دیگر خدمت حقوقی که وکیل پایه یک دادگستری ارائه می دهد، مشاوره حقوقی است. اهمیت مشاوره در هر موردی بر کسی پوشیده نیست. اشخاص به انحاء مختلف نیاز به مشاوره حقوقی دارند.

مشاوره حقوقی در مورد دعاوی : در مورد بررسی افامه دعوی ، مشاوره حقوقی راجع به دعاوی که مطرح شده است یا احتمالا مطرح می شود، مانند آنکه طرف مقابل اظهارنامه ای ارسال نموده و در آن به اقدام حقوقی اشاره کرده است، مشاوره حقوقی راجع به آراء صادره و نحوه اعتراض به آنها. مشاوره حقوقی و تقاضای تنظیم لایحه دفاعیه از وکیل پایه یک دادگستری و بسیاری از موارد مشاوره حقوقی که پیرامون موضوع دعاوی است.

مانند اینکه شخصی تمایل دارد برای جلسه رسیدگی دادگاه لایحه دفاعیه بدهد و یا لایحه ای طرف مقابل او به دادگاه تقدیم کرده است و شخص می خواهد لایحه دفاعیه ای تنظیم کند و دفاع مستدل و مستند نسبت به لایحه وی بدهد، به وکیل مراجعه می کند واز او در تنطیم لایحه دفاعیه مدد می گیرد.

مشاوره حقوقی به شرکتها – مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری محدود به ارائه مشاوره حقوقی به صورت موردی نیست. بسیاری از اشخاص ، خصوصا اشخاص حقوقی حقوق خصوصی ( شرکتهای تجاری ) نیاز به مشاوره مستمر حقوقی دارند. بواسه فعالیتهای گسترده ای که شرکتهای تجاری دارند ، معمولا شرکتهای تجاری از مشاوره حقوقی مستمر یک وکیل پایه یک دادگستری بهره می گیرند یا اینکه در آن شرکت دایره حقوقی با حضور وکلای پایه یک دادگستری و مشاوران حقوقی وجود دارد. وکیل شرکتهای تجاری معمولا نظارتی حقوقی بر مفاد قراردادهای شرکت ، اختلافات حقوقی شرکت ، تصمیمات و سایر امور شرکت از جنبه حقوقی دارد.

امروزه با توجه به اینکه روابط حقوقی پیچیده تر شده است، تمایل زیادی وجود دارد که در حوزه های حقوقی گوناگون، وکلا خدمات حقوقی خود را ارائه دهند. مانند یک وکیل قراردادهای بین المللی که اقدام به تنظیم قرارداد بین المللی اقدام می نماید.

  •  تنظیم لایحه دفاعیه توسط وکیل پایه یک دادگستری

بعضا از وکیل پایه یک دادگستری در خواست می گردد، خصوصا زمانی که موضوع دعوی یا اختلاف جنبه تخصصی نیز داشته باشد، فرضا دعوی در قلمروی حقوق شهرداری ها است وکیل امور ملکی در آن حوزه تجربه دارد، از وکیل درخواست می گردد که برای فرضا پاسخ خوانده یا وکیل خوانده اقدام به تنظیم لایحه دفاعیه نماید. یا رای دادگاه بدوی صادر شده است و برای تنظیم لایحه تجدید نظر خواهی تهیه لایحه دفاعیه ای که مستدل و مستند باشد لازم است.

وکیل پایه یک دادگستری – امیر آذرباد

 

2 نظر

  • ثابت

    خسته نباشین. میشه در مورد وکیل شرکت هم توضیحی بگذارید ما برای شرکت نیاز داریم که یک وکیل مسائل حقوقی را انجام بدهند.

    • وکیل تجارت بین المللی

      درود بر شما. معمولا شرکتها از دو جهت ازخدمات حقوقی وکلا استفاده میکنند، اول اینکه در مورد دعاوی له یا علیه شرکت در مراجع قضایی یا داوری دفاع می کند. دوم خدمات مشاوره ای که شامل مشاوره حقوقی در مورد مسائل شرکت ، تنظیم و مشاوره قراردادهای شرکا و امور دیگر می شود. در قراردادتان می تولنید در مورد هریک از این خدمات حقوقی موارد را تعیین و توافق کنید.
      سپاس از شما.
      امیر آذرراد وکیل پایه یک دادگستری

  • نوشتن یک دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *