نقش اینکوترمز در معاملات بین المللی

کنوانسیون بیع بین المللی کالا

با سلام  – کنوانسیون بیع بین المللی کالا و قانون حاکم موضوع مورد بحث در این نوشتار است. چرا که دیده می شود در بسیاری از قرارداد خرید و فروش بین المللی کالا ، این کنوانسیون به عنوان قانون حاکم انتخاب شده است.

در اینجا در صدد مباحث راجع به قراردادن کنوانسیون های بین المللی به عنوان قانون حاکم در قرارداد های بین المللی نیستیم. آنچه در اینجا توضیح می دهیم، عدم پوشش کامل تمامی مسایل راجع به قرارداد است که در زمان تنظیم قرارداد بین المللی ، خصوصا تنظیم قرارداد بین المللی باید مورد عنایت یک وکیل امور قراردادهای بین المللی قرار گیرد.

  • محدوده قلمروی کنوانسیون بیع بین المللی کالا

 علی رغم اینکه کنوانسیون بیع بین المللی کالا یکی از موفق ترین کنوانسیون های بین المللی است، اما تمامی زوایای یک قرارداد خرید و فروش بین المللی کالا را در بر نمی گیرد.

برای دیدن قلمروی این کنوانسیون باید فصل اول از بخش اول از کنوانسیون ” Sphere of application ” به دقت مورد مطالعه واقع گردد. علاوه بر ۶ ماده این فصل، ارجاعاتی که این مواد داده اند نیز حائز اهمیت هستند.

  • تفسیر کنوانسیون بیع بین المللی کالا

هرچند که موارد و قواعد تفسیر در مورد تمامی متون وجود دارد، اما باید همچنین به مسایل راجع به تفسیر کنوانسیون نیز توجه داشت. در خود کنوانسیون بیع بین المللی کالا مباحثی راجع به تفسیر آن وجود دارد. ماده ۷ از کنوانسیون بیع بین المللی کالا موارد صریحی را در این باره مقرر می دارد. بنابر این شایسته است به این موارد نیز در هنگام تنظیم قرارداد بین المللی توجه داشت.

امیر آذرباد وکیل امور دعاوی بین المللی و قراردادهای بین المللی

2 نظر

  • سارنگ

    سلام ، جناب وکیل ممنون ازتون. مطالب شما خیلی مفیدند. ما برای صادرات اقدام کردیم یک مشتری پیدا کردیم و برای ما قرارداد ایمیل کردند. اما میخواستیم اول بدونیم موضوعش چیست و توضیح بگیریم. ممنون دوباره

    • وکیل تجارت بین المللی

      درود بر شما.
      برای تعیین جلسه مشاوره لطفا با این شماره
      ۰۲۱-۴۴۱۰۳۲۳۷
      تماس حاصل بفرمایید.
      با سپاس –
      دفتر حقوقی
      وکیل امیر آذرباد

  • نوشتن یک دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *