مشاور حقوقی تجارت بین المللی

مذاکرات جلسات قراردادی بین المللی به زبان انگلیسی در داخل و یا خارج از کشور

سلام شاید تا قبل از اینکه شرکتی در صحنه بین المللی وارد شود اهمیت و نیاز مذاکرات جلسات قراردادی بین المللی به زبان انگلیسی در داخل و یا خارج از کشور را در نیابد. اما به محض اینکه شرکتی در یک رابطه تجاری بین المللی وارد می گردد، این ضرورت را احساس می نماید.

از این روی، نوشتار حاضر را به مذاکرات جلسات قراردادی بین المللی به زبان انگلیسی در داخل و یا خارج از کشور اختصاص داده ایم.

اگر رابطه حقوقی تجاری دارای عناصر زیاد بین المللی باشد، یقینا در بسیاری از موارد طرف قرارداد تجاری بین المللی شرکت یا تاجری است که به زبان شما آشنایی ندارد. و تبعا هم خود قرارداد و هم مکاتبات قراردادی و همینطور تمامی مذاکرات قراردادی می بایست به زبانی باشد که هر دو طرف نسبت به آن هم آشنایی داشته باشند و هم زبانی بین المللی و معتبر باشد.

در میان زبانهای رایج دنیا، به طور قطع می توان گفت زبان انگلیسی ، زبان تجارت بین المللی است. هم زبان نوشتاری و هم زبان گفتاری. در آینده روابط دو طرف نیز اگر به هر دلیل اختلافی بروز نماید، اهمیت بالای زبان انگلیسی نیز قابل انکار نیست.

از سوی دیگر نیز می دانیم که قبل از تنظیم قرارداد بین المللی ، مذاکرات قراردادی صورت می گیرد، مبالغ، شرایط پرداخت، خدمات پس از فروش ، محل تحویل ، شیوه حمل کالا ، مشخصات کالا و تمامی جزییات قرارداد می بایست مورد مذاکره و توافق باشد. اگر طرفین نتوانند مفاهیم مورد نظر خود را به صورت دقیق و ساده منتقل نمایند، قطعا هرگونه توافق قابل تصور نیست.

علاوه بر اینکه در جلسات ، حضور مدیران و کارشناسان فنی و بازرگانی مورد نیاز است ، دفتر حقوقی آذرباد می تواند خدمات مذاکرات جلسات قراردادی بین المللی به زبان انگلیسی در داخل و یا خارج از کشور را ارائه نماید.

امیر آذرباد وکیل پایه یک دادگستری

4 نظر

  • Inds.xxo@gmail.com

    سلام، ممنون برای مطالب مفیدتان آقای آذرباد. شرکت ما چند وقتی است با مشتریان خارجی برای توزیع محصولاتمان صحبت می‌کند ممکنه بفرمایید که شما فقط قرارداد را می‌نویسید یا ممکن است توی جلسات ما هم بیایید، چون مشتریان ما هم سوالاتی دارند

  • ثمین

    سلام آقای وکیل ممکنه قراردادی را که از طرفمان گرفتیم را هم مشاوره داشته باشیم از شما؟ ممنون از اینکه وقت می گذارید

    • وکیل تجارت بین المللی

      درود بر شما – بله مشاوره در مورد قراردادهای بین المللی جزء یکی از خدمات ما است.

  • نوشتن یک دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *