مفاد قرارداد بین المللی

قرارداد بین المللی لیسانس

با درود – قرارداد بین المللی لیسانس یکی از قراردادهای بین المللی تجاری است که در سراسر دنیا رواج بسیار دارد. اینگونه قراردادهای بین المللی عمدتا بر بستر حقوق مالکیت فکری است. اقلام مالکیت صنعتی امروزه یکی از با ارزشترین اقلام دارایی شناخته می شوند. اختراعات ، علائم تجاری ، طرح های صنعتی و سایر اقلام امروزه در تمامی کشورهای جهان بسیار محترم شناخته می شوند.

 

  • قراردادهای بین المللی لیسانس

فرض کنیم، یک طرح صنعتی یا یک علامت تجاری متعلق به فرد یا شرکتی است. آن را ثبت نموده و مورد حمایتهای قانونی است. اگر فرضا  در یکی از موارد  بخواهد حق استفاده از آن را برای مدتی به شرکت دیگر یا شخص دیگر بدهد، می تواند از قرارداد بین المللی لیسانس بهره ببرد.

هریک از طرفین قرارداد قرارداد بین المللی لیسانس بالتبع دارای دغدغه هایی هستند. پرداخت مبالغ به شکل صحیح، عدم استفاده در موارد غیر از آنچه پیش بینی شده است، مدت ها، حقوق طرفین ، عدم واگذاری ها و بسیاری از موارد حقوقی بین المللی، موضوع نگرانی طرفین قرارداد بین المللی لیسانس  است.

این قرارداد بین المللی نیز بالتبع دارای شروط عمومی و اختصاصی می باشند. مفاد قرارداد بین المللی لیسانس نیز همچون سایر انواع قراردادهای بین المللی عمدتا به زبان انگلیسی است، بنابر این بایستی مفاد و بار حقوقی قراردادهای  و واژگان به کار رفته بسیار مورد دقت واقع گردند. برای مطالعه اهمیت زیان قرارداد بین المللی می توانید نوشته ” تنطیم قرارداد بین المللی تجاری به زبان انگلیسی را مطالعه بفرمایید.

امیر آذرباد وکیل پایه یک دادگستری

نوشته های مرتبط:

دعاوی قراردادی بین المللی

شرط داوری در قراردادهای بین المللی

وکیل بین المللی

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *