نقش اینکوترمز در معاملات بین المللی

قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی

با سلام – برخی اوقات افراد و شرکت های تجاری که در صدد تنظیم روابط بین المللی تجاری خود هستند،  با قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی از ناحیه طرفشان و یا شریک تجاری شان روبه رو می گردند.

از لحاظ منطق حقوقی، منظور از قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی در بین افراد و شرکتهای تجاری همان قراردادهای صادارتی خارجی یا قرادادهای قرارداد خرید و فروش بین المللی کالا ، قرارداد بین المللی لیسانس یا یکی از انواع قراردادهای بین المللی می باشد. که یکی از مهمترین خدمات حقوقی در دفتر حقوقی بین المللی آذرباد ، امور قراردادهای بین المللی است.

معاملات خارجی
وکیل امور قراردادهای تجاری بین المللی
  •  قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی

                     ————————————

با مفهومی که از قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی می فهمیم ، همان قرارداد بین المللی است باید ابتدا توضیح مختصری راجع به قراردادهای بین المللی یا به زبان برخی در عرف قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی بدهیم.

از لحاظ علمی تعاریف متعددی در مورد قراردادهای تجاری بین المللی شده است، در کتب متعدد خارجی و داخلی و در کنوانسیون های بین المللی ، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، تعاریف متعددی راجع به قرارداد بین المللی می توان یافت.

این تفاوت در سیستم های حقوقی و قانونی کشور های نیز به چشم می خورد. برخی کشورها قراردادی را بین المللی می دانند که تابعیت طرفین قرارداد متفاوت با یکدیگر باشد.در این کشورها ، تابعیت طرفین قرارداد ملاک بین المللی بودن قرارداد است.

شاید بتوان کشورمان ایران را در زمره کشورهایی دانست که تابعیت اصحاب قرارداد را ملاک بین المللی بودن قرارداد تلقی می کند. در قانون داوری تجاری بین المللی ایران ، می توان به پیش بینی قانونگذار در مورد بین المللی بودن قرارداد پی برد.

در مقابل، برخی کشورها و سیستم های حقوقی کشورهای جهان ، جابه جایی اموال را در سطح بین المللی و یا عناصر خارجی دیگر را در یک معامله بنای بین المللی بودن قرارداد در نظر می گیرند.

به طور ساده، قراردادهای بین المللی برخلاف قراردادهای داخلی ، به نوعی دارای یک عنصر یا جنبه بین المللی هستند. و به این واسطه ، پای قوانین و یا حتی صلاحیت دادگاهای متفاوتی را از کشور های متفاوت به میان می کشاند. این موضوعات در تعارض دادگاهها و تعارض قوانین مورد مطالعه واقع می شوند.

طبعا زمانی که بک قرارداد بین المللی است، طرفین در بسیاری از موارد دارای یک زبان مشترک نیستند، از همین روی ، عرف تجار بین المللی مکالمه و مکاتبه به زبان انگلیسی است که زبانی جهان شمول می باشد. شاید به همین دلیل نیز باشد که بعضا قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی را به زیان می آورند. 

  • انواع قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی

چون مراد ما از قراردادهای خارجی به زبان انگلیسی است، در نوشتاری به انواع قراردادهای بین المللی پرداخته ایم. میتوانید در این مورد به این نوشتار مراجعه بفرمایید.

” انواع قراردادهای بین المللی

  • خدمات راجع به قراردادهای بین المللی 

خدمات مرتبط با قراردادهای بین المللی در دسته های متفاوت توضیح داده شده است. که به طور کلی می تواند این موارد را بر شمرد.

علاوه بر خدمات راجع به قراردادهای بین المللی ، خدمات تکمیلی ای که بعضا مورد نیاز شرکتهای بزرگ تجاری می باشند نیز در دفتر حقوقی آذرباد ارائه می گردد  که می توان آنها را به این قرار ذکر نمود:

  • مذاکرات – تنظیم قرارداد بین المللی – بررسی و بازبینی مجدد قراردادهای بین المللی 
  • ارائه راهکارهای مناسب برای طرفین یک قرارداد بین المللی
  • ارائه پاسخهای مناسب حقوقی قراردادی حین پروسه مذاکرات قراردادی
  • ارائه تحلیل های مسائل قراردادی بین المللی برای تقویت تصمیم گیری 
  • تنظیم تغییرات قراردادی به زبان انگلیسی / داخلی حین پروسه مذاکرات قراردادی بنین المللی 
  • انجام تحقیقات بین المللی قراردادی راجع به مقررات بین المللی و ارائه توصیه های حقوقی بین المللی به مدیران
  • وکالت در مراجع بین المللی و داخلی – دعاوی داوری و دعاوی قضایی 

با سپاس – 

امیر آذرباد وکیل امور بین المللی تجاری

2 نظر

  • شرکت

    سلام آقای وکیل
    میتونم بپرسم اگر مهمانان خارجی ما برای مذاگره بیایند شما میتوانید در جلسات به ما کمک کنید. مممون از شما

    • وکیل تجارت بین المللی

      درود بر شما – بله حضور در جلسات مذاکراتی با طرف قرارداد ، چه در قرارداد های بین المللی و مذاکره به زبان انگایسی و چه در قراردادهای داخلی یکی از خدمات حقوقی دفتر حقوقی ما است.

  • نوشتن یک دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *